Cum a fost făcută praf licitația pentru evaluarea imobilelor de la Poșta Română. Ce s-ar ascunde în spatele acestui lucru

Cum a fost făcută praf licitația pentru evaluarea imobilelor de la Poșta Română. Ce s-ar ascunde în spatele acestui lucru

Din documentele obținute de NewsOnline rezultă că directorul general al Poștei Române, Horia Grigorescu, a aprobat pe 29 ianuarie a.c. Raportul privind anularea licitației pentru achiziția de ”servicii de evaluare bunuri imobile din patrimoniul CNPR”, adică Compania Națională Poșta Română

Însă aceleași documente arată că în cazul acestei licitației putem vorbi de cel puțin o incompetență gravă în organizarea procedurii, dacă nu de interese ascunse și cu alte conotații care au intenționat ca din start această licitație să nu aibe o finalitate concretă pentru Compania Națională Poșta Română, după cum ne-au relatat în plus surse din mediul judiciar. 

Astfel, conform documentelor deținute de NewsOnline scopul pentru care Poșta a organizat licitația de servicii de evaluare a bunurilor din patrimoniu a fost ”stabilirea valorii impozabile la data de 31 decembrie 2019”, valoare care trebuie actualizată la trei ani și ”determinarea valorii juste în vederea înregistrării în contabilitate a rezultatelor evaluării”.

Printre ofertanții care s-au calificat inițial pentru acest proiect se regăsesc companii importante, cum ar fi KPMG Advisory, Deloitte Consultanță SRL, Romcontrol, Fidox SRL, AEC Consulting, fiind respinsă doar oferta depusă de Lero Advanced Consulting SR. 

Partea interesantă intervine în momentul în care cineva studiază Caietul de sarcini întocmit pentru această licitație, Caiet unde sunt indicate că vor face obiectul evaluării 1480 de bunuri imobile, cu trimitere la Anexe unde acestea ar fi indicate concret. Doar că, surpriză mare, în momentul în care cineva studiază Anexele vede că realitatea este cu totul alta. Și anume, în mod concret vorbim de 1435 de clădiri și 686 de terenuri, adunate ele depășind cu mult cifra 1480 prezentată în Caietul de sarcini. În aceste condiții, nicio companie nu avea cum să facă o ofertă care să se încadreze în parametrii ceruți de organizatorul licitației, așa după cum rezută din documentul de mai jos: 

Surse din mediul judiciar au declarat pentru NewsOnline că în spatele acestei aparente neglijențe majore a celor care au organizat licitația ar putea sta altceva. ”Dacă s-ar fi făcut evaluarea impozitul pe care ar trebui să-l plătească Poșta la stat este unul foarte mic, de 1,5% la sută din valoarea evaluată. Fără evaluare cota de impozit crește între patru și 10 la sută  la sută din valoarea contabilă ceea ce automat generează probleme economice pentru Poșta Română și, totodată, crește riscul ca această companie să se prăbușească pentru a fi vândută la un preț bun pentru un investitor care așteaptă”, au declarat surse din mediul judiciar.